Päivämäärä: 28.01.2021
Paikka: Webinaari

Markkinoinnin aiheilla ei perinteisesti ole ollut asiaa yrityksen hallituksen asialistalle. Markkinoinnin teemat on ehkä koettu liian operatiivisiksi ja markkinointi on nähty myynnistä ja toiminnan ytimen kehittämisestä erillisenä, ei-strategisena toimintona. Myynninmaailma Oy:n hallituksen jäsen Miika Äppelqvist syventyy markkinoinnin ja hallitustyöskentelyn yhteispeliin. Miika kääntää ajatukset siihen, miten markkinointi nähdään strategisena panostuksena ja miten se otetaan osaksi tehokasta hallitustyöskentelyä ja strategista kasvua.

Puhujina Myynninmaailma Oy:n hallituksen jäsen Miika Äppelqvist ja kaksi hallitustekijää: Risto Kallio, Muototerä Oy sekä Riikka Löfroos, Terra Patris.

 Aika: Torstaina 28.1.2020, kello 9.00­-10.00

Webinaarin agenda: 

  • Yritysten kasvutavoitteet ja markkinointi / kansainvälistyminen ja markkinointi
    • Markkinoinnin rooli yrityksissä – määrittelyä siitä mitä asioita markkinointi tänä päivänä on
    • Markkinointi-investoinnit – kuluerä vai kasvun edellytys
    • Brändin merkitys
  • Poikkeusolot / digitalisaatio / markkinoinnin ratkaisut
    • Muuttuneet markkinointiratkaisut (esim. konkreettisesti messut) ja miten hallituksessa näitä tulisi käsitellä
  • Asiakaskokemus
    • Markkinointi osana asiakaskokemuksen rakentamista

Webinaaria luotsaa Miika Äppelqvist, Myynninmaailman hallituksen jäsen. 

Miika Äppelqvist on Myynninmaailman hallituksen tuorein jäsen. Äppelqvistillä on yli 15 vuoden kokemus kansainvälisestä B2B-kaupasta markkinoinnin ja myynnin johtotehtävissä. Äppelqvist on toiminut muun muassa pörssiyhtiö Glastonin markkinointijohtajana, jossa hän johti markkinoinnin roolin muutosta kohti aitoa myynnin mahdollistajaa. Tällä hetkellä Äppelqvist toimii Glastonissa Kehittyvät teknologiat -liiketoiminta-alueen johtajana. Äppelqvist on suorittanut HHJ-kurssin (Hyväksytty hallituksen jäsen) vuonna 2019.

Webinaariin Miika saa vieraakseen B2B-alan johtamisen ja hallitustyöskentelyn ammattilaisia: 

  • Risto Kallio, omistaja ja toimitusjohtaja, Muototerä Oy 

Tamperelainen Muototerä Oy tekee alihankintatyöstöä ja myy vesileikkureita kansainvälisesti 5,5 miljoonan liikevaihdolla 

  • Riikka Löfroos, hallituksen jäsen, Terra Patris Oy 

Terra Patris on suomalainen perheyhtiö, jonka päätoimialat ovat veneiden valmistus sekä maanrakennusteollisuus, sopimusvalmistus sekä polttopuukoneteollisuus. Holding-yhtiön alaisuudessa toimii monta teollisuusalan yritystä, kuten Finnmaster boats, Movax ja Palax. 

 Ilmoittaudu webinaariin tästä:

Avainsanat: b2b-markkinointi, brändi, webinaari, markkinoinnin johtaminen, asiakaskokemus